Wednesday, June 10, 2009

Janji II

Lagi mau ngomong pasal janji ni. Semua orang tau dong kalau berjanji mesti ditepati. Kalau orang Islam janji itu WAJIB ditepati. Oleh yang demikian selaras dengan konsep Piagam Pelanggan (Pekeliling Kemajuan Pentadbiran Awam No. 3/1993 yang dipakai bagi Perkhidmatan Awam Malaysia ... Pheweeet!) janji atau ikrar yang dibuat mestilah yang boleh dilaksanakan .. supaya si tukang berjanji ndak mungkir!
Contohnya .. kalau kaki kita patah pada waktu pagi akibat kecelakaan di jalan, janganlah seenaknya berjanji dengan teman yang kita bisa main sepakbola dengannya nanti sore! Jika kita cuma bekerja sebagai tukang angkat taik, janganlah janji sama isteri akan membelikannya mobil Mercedes Benz model C240 Compressor! Andaikata kita bos yang ndak berkuasa, janganlah janji buli kasi naik pangkat orang kan? kan?
Akhir sekali .. kalau anda sudah ada temujanji mau keluar sama teman lain .. janganlah pulak memandai-mandai berjanji mau jumpa sama aku pada waktu yang sama! Aku benci betul jika terjadi pada diri aku apa yang aku bilang dalam penulisan aku sebelum ini yang berjudul Janji, iaitu "Kau tunggu saja aaa? kalau aku ada, adalah. Kalau ndak ada, ndak adalah. Kau tunggu saja!" Daripada nunggu yang gituan enakan gua keluar nengok tari jaipong, joget India atau goyang dangdutan!


Goyang terus!! Hehehehehehehe!!

3 comments:

  1. Ini goyangan nya panasss!!!!

    -PRAMUJA

    ReplyDelete
  2. Pasti dong ..! Bikin ngiler!

    - Pak Mur

    ReplyDelete
  3. ngiler nggak apa jangan teler...hehehehe


    - PRAMUJA

    ReplyDelete