Friday, August 21, 2009

Business di Internet?

Sebelumnya aku cerita lebih lanjut .. Selamat Menyambut Bulan Ramadhan kepada semua. Aku mau cerita betapa internet sering diperalatkan oleh manusia yang begitu pinter meraih untung! Internet digunakan untuk business, MLM, jual-beli dsb. dsb.

Nah .. dunia kini menghadapi ancaman penularan wabak H1N1. Sering saja aku baca di internet atau menerima e-mail tentang bagaimana ada jenis-jenis makanan yang bisa membantu kita menghindarkan diri daripada ketularan wabak berbahaya tersebut. Antaranya ada yang nyuruh makan buah apple banyak-banyak (akibatnya buah apple jadi laris jualannya!); pagi ini aku terima e-mail yang penjualan jintan manis di beberapa tempat meningkat gara-gara kononya jintan manis dicampur dengan air suam boleh membantu dalam perkara yang sama. Besok-besok mungkin ada yang mendakwa bahawa memakan telur kambing, kaki ular, telinga ayam dan tanduk kucing juga bisa mengobati H1N1. Pasti nanti kambing, ular, ayam dan kucing bisa pupus dari muka bumi gara-gara jadi korban manusia untuk mengobati penyakit!!

Hmmm ... aku tiba-tiba punya ide ni! Nanti aku mau sebarluaskan dalam internet dan e-mail bahawa satu-satunya cara untuk mengekalkan kecantikan dan ke-sexy-an tubuh wanita adalah dengan bersuamikan orang Jawa! Hehehehehe .. pasti selepas itu ramai sekali gadis-gadis dan janda-janda serta balu-balu yang sexy dan mulus (preferrably juga kaya) akan melamar aku untuk dijadikan suami! Dan ndak ada lagi pria Jawa yang hidup dalam kesepian karna ndak punya istri!!

Bagaimana dengan ide business aku ini? Aku rasa para mahasiswa, dokter falsafah, para insinyur, arsitek, menteri, presiden dan saintis juga ndak pernah terfikir ide yang seperti ini!! Kadang-kadang aku merasakan aku ini lebih pinter daripada mereka yang punya Ph.D, MBA, B.sc, UBI, KAYU, dsb. dsb. Kerna punya kepinteran yang begini .. aku rasa aku mau tukar karier .. mau jadi Jawa Terbang!! Ok kan? kan? iya kan? Selamat berpuasa kepada ibu-ibu dan bapak-bapak sekalian.

No comments:

Post a Comment